Διαβάζω στον Αγγελιοφόρο για την επικείμενη εφαρμογή δακτυλίου στη Θεσσαλονίκη. Μέσα σ'όλα και μια δήλωση του Γενικού Γραμματέα της περιφέρειας, κυρίου Τσιότρα που αναφέρει ότι... "Το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης εμφανίζει όλες τις παθογένειες των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων...".
Δεν χρειάζεται πολύς κόπος για έναν που έχει ταξιδέψει σε μερικές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις του μεγέθους της Θεσσαλονίκης, για να καταλάβει κανείς ότι αυτή η πόλη είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις:
1) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόσος λίγος χώρος πρασίνου και ελεύθερων χώρων ανά κάτοικο;
2) Σε πουά άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόσο μεγάλη ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση;
3) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόση στενότητα οδικών αρτηριών με αποτέλεσμα την αδυναμία της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων και την δυσχέρεια της κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς;
4) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη με στενούς δρόμους και πυκνές διασταυρώσεις προτιμήθηκαν τα διπλά σε μήκος λεωφορεία αντί τα δίπατα;
5) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη δεν υπάρχουν χώροι για σχολεία, σταθμούς αυτοκινήτων;
6) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη (εκτός Ελλάδος) δεν γίνεται εκμετάλλευση του περιορισμένου χώρου με υψηλά κτήρια και προτιμούνται τα αντιαισθητικά 4όροφα και 6όροφα;
7) Το Κάιρο είναι ευρωπαϊκή μεγαλούπολη; :-)
Δεν χρειάζεται πολύς κόπος για έναν που έχει ταξιδέψει σε μερικές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις του μεγέθους της Θεσσαλονίκης, για να καταλάβει κανείς ότι αυτή η πόλη είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις:
1) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόσος λίγος χώρος πρασίνου και ελεύθερων χώρων ανά κάτοικο;
2) Σε πουά άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόσο μεγάλη ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση;
3) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη υπάρχει τόση στενότητα οδικών αρτηριών με αποτέλεσμα την αδυναμία της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων και την δυσχέρεια της κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς;
4) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη με στενούς δρόμους και πυκνές διασταυρώσεις προτιμήθηκαν τα διπλά σε μήκος λεωφορεία αντί τα δίπατα;
5) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη δεν υπάρχουν χώροι για σχολεία, σταθμούς αυτοκινήτων;
6) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη (εκτός Ελλάδος) δεν γίνεται εκμετάλλευση του περιορισμένου χώρου με υψηλά κτήρια και προτιμούνται τα αντιαισθητικά 4όροφα και 6όροφα;
7) Το Κάιρο είναι ευρωπαϊκή μεγαλούπολη; :-)
Σχόλια